Vállalkozás Tervezo program

Vállalkozások pénzügyi tervezéséhez,
ötletek teszteléséhez.
Komplett és egyszerű!
Részletek ...

Ár: 18 900 Ft + ÁFA

Fizetési Módok

vagy



Pénzvisszafizetési garancia!

A Portálunkon kínált
termékekre 100%-os
pénzvisszafizetési garanciát vállalunk!

Pénzvisszafizetési garancia!

További részletek itt...


Aranyat Érő
Üzleti Ötletek!

Ezzel az e-könyvvel
olyan üzleti ötleteket dolgozhatsz ki, melyekkel sokkal nagyobb az esélyed egy sikeres vállalkozás beindításához.
További részletek itt...

Aranyat Éro Üzleti Ötletek E-book

Ár: 3850 Ft.

Fizetési Módok

Az Üzleti Terv részei

Az Üzleti Terv két formában is készíthető: a vállalkozás tervezéséhez és fejlesztéséhez kényelmesebb változatban (Operatív Üzleti Terv), valamint a vállalatot külső szemmel vizsgálók (bankok, befektetők) tájékoztatására alkalmasabb változatban (Prezentációs Üzleti Terv). Az Operatív Üzleti Terv a Te Üzleti Terved, mely segít a vállalkozásod fenntartásában, fejlesztésében és a nyereség növelésében. Mivel a Prezentációs Üzleti Terv a teljesebb, és az üzleti életben ezt hívják üzleti tervnek, ezért első lépésként vizsgáljuk meg ennek a tartalmát. A fejezetek címei a következők:

  •   Vezetői összefoglaló
  •   A vállalkozás bemutatása
  •   Termékek és szolgáltatások
  •   Piacelemzés
  •   A stratégia és annak megvalósítása
  •   Weboldal stratégia
  •   Menedzsment és szervezeti felépítés
  •   Termelés, fejlesztés
  •   Pénzügyi elemzés
  •   Mellékletek

 Részletesebben...

Vezetői Összefoglaló

Rövid áttekintést ad a tervről azoknak az elfoglalt üzletembereknek, akik az üzleti tervet olvassák. Bár ez az első fejezet a sorban, mégis utolsónak kell megírni. A többi fejezetben leírtakat foglalja össze maximum 1-2 oldalban.

  • Az üzleti terv lényeges elemeinek összefoglalása
  • Sikertényezők (a terv sikerét alapvetően befolyásoló körülmények, feltételek és lépések)

A vállalkozás bemutatása

Ez a fejezet szintén a potenciális befektetők általános tájékozódását szolgálja.

  • Vállalati alapadatok (alapítási időpont, működési forma, tulajdonosok megnevezése, székhely, elérhetőségek stb
  • A vállalkozás rövid története (ha már meglévő cég tervéről van szó)
  • A vállalat küldetése és cégfilizófiája, eddig elért sikerek
  • Jelenleg folyó fejlesztések, jövőbeni tervek
  • Új vállalkozásnál: a vállalkozásindítás összefoglaló leírása, távlati célok, tőkeigény, a vállalkozás beindítás fő lépései

Termékek és szolgáltatások

A vállalkozás termék- és szolgáltatás kínálatát írja le, kihangsúlyozva a vevőknek kínált előnyöket. Ez a fejezetet az Operatív Üzleti Terv is tartalmazza.

  • a vállalkozás termékeinek és szolgáltatásaink fő jellemzői
  • milyen előnyöket nyújtanaka vevők számára
  • a versenytársak hasonló termékeivel és szolgáltatásaival való összehasonlítás.
  • promóciós kiadványok leírása (brossúrák, termékismertetők, direkt-mail anyagok)
  • főbb beszerzési források, partnerek
  • technológia
  • később bevezetni kivánt termékek és szolgáltatások (ha van ilyen)

Piacelemzés

Szintén igen fontos rész, az Operatív Üzleti Tervben is benne van. Magában foglalja a termék vagy szolgáltatás piacának és iparágának vizsgálatát, a versenytársak elemzését, a lehetséges terjesztési módokat.

  • A piac szegmentációja, a célcsoport jelemzői, piacméret
  • Piaci igények, trendek, a piac növekedése
  • Iparági elemzés (technológia, gazdasági és társadalmi környezet, jövőbeni trendek)
  • Az iparág szereplői, terjesztési csatornák, vásárlási szokások
  • Versenyhelyzet az iparágon belül
  • A fő versenytársak azonosítása és elemzése (a versenytársak célcsoportjai, árpolitikája, erősségei és gyengeségei)
  • Lehetséges árképzési szempontok

Stratégia és annak megvalósítása

A piacelemzés és a saját termékek, szolgáltatások jellemzői alapján kidolgozott stratégia leírása. Az Operatív Üzleti Tervben is szereplő fejezet.

  • Értékkínálat (milyen értékeket kínál a vállalkozás a vevőinek)
  • Versenyképesség (mivel tudja a vállalkozás megkülönböztetni magát a versenytársaktól illetve azok termékeitől)
  • Marketing stratégia (termék pozícionálás, árképzés, promoció, terjesztés, marketing akciók)
  • Értékesítési stratégia (értékesítési csapat, csatornák, programok)
  • Stratégiai szövetségesek és partnerek
  • A fenti stratégiai alkotóelemek megvalósításának konkrét lépései az időzítés és finanszírozási igény megjelölésével

Ugrás a lap tetejére


Weboldal stratégia

Külön is ki kell térni az Internet szerepére, főleg akkor ha az üzlet profilja kapcsolódik az Internet alapú kereskedelemhez. Része az Operatív Üzleti Tervnek.

  • Az Internet szerepe a vállalat termékeinek és szolgáltatásainak marketingjében és terjesztésében
  • A weboldal tervezésének, létrehozásának (programozásának), és fenntartásának részletei, költségei

Menedzsment és szervezeti felépítés

Ebben a fejezetben azt kell igazolni, hogy a vállalkozás sikerét alapvetően befolyásolni tudó vállalatvezetők tapasztalata és végzettsége megfelel a tervezett tevékenység szempontjából.

  • Szervezeti felépítés (támogatja-e a termék vagy szolgáltatás versenyképességét)
  • Alapítók, menedzserek, kulcsfontosságú alkalmazottak megnevezése
  • A menedzsment tagjainak, végzettsége és szakmai tapasztalata
  • Személyzeti terv: szükséges-e a későbbiekben további szakemberek vagy vezetők felvétele

Termelés, fejlesztés

A termék gyártásának vagy a szolgáltatás folyamatának rövid leírása, kitérve a kritikus pontokra. Ha fejlesztés is szerepel a tervben, akkor annak a leírása is ide kerül.

  • A termelési (vagy szolgáltatási) folyamat fő lépései 
  • Fő beszállítók, a beszállított termékek (szolgáltatások) megfelelősége
  • A folyamatok eszköz-, költség- és időigénye
  • Alvállalkozók (ha vannak)
  • Folyamatban lévő és tervezett fejlesztések, azok beruházás és időigénye, várható (elvárt) hatás a vállalkozásra

Pénzügyi elemzés

Igen fontos fejezet, ám még a gyakorlott vállalkozók számára is ez a legnehezebb rész, mivel bizonyos számviteli ismereteket is igényel. Az Operatív Üzleti Terv része.

  • A pénzügyi előrejelzések mögött álló feltevések felsorolása (például: feltételezzük, hogy a vállalkozás szektora az elkövetkezendő években x%-al bővülni fog)
  • Költségvetési terv és forgalmi terv
  • Induló költségek és működő költségek
  • Fedezeti pont számítás és grafikon
  • Eredménykimutatás, mérleg, cash-flow kimutatás
  • Pénzügyi mutatószámok

Mellékletek

Ide kerülhetnek a további pénzügyi számítások, diagrammok, a termékekről vagy termelő gépekről készült fotók, a vezetői önéletrajzok, technikai részletek, és minden egyéb, ami a többi fejezetbe a terjedelem vagy más okok miatt nem kerülhetett bele.


Tovább a Vállalkozás Tervező programhoz részhez.

Ugrás a lap tetejére